HASNAN HASSAN.. CHE HASNA HASSAN.. NUR HAZWANI HASNAN.. NUR HAZIRAH HASNAN.. MUHAMMAD HAFIZUDDIN HASNAN.. MUHAMMAD HAFIZZULLAH.. WE ARE HAPPY FAMILY

Saturday 6 August 2011

fast for the first time in a foreign

salam !!

ary nie dah genap 6 ary kita berpuasa..
untuk pertama kali aku berpuasa tanpa family d sisi..
first tyme rasa kekok gak..but byla dah lama2 aku rasa dah selesa..
just perasaan sedey berjauhan dengan family d tambah pula dengan berpuasa sememang nye teramat la sunyi..
tiada lagi masakan mama
tiada lagi saat2 membantu mama tyme masak (walaupun aku xbanyak membantu)
tiada lagi kiriman + bertukar2 makanan antara aku dengan jiran2..
tiada lagi kuih2 favorite aku..
tiada lagi perkumpulan beramai2 bersama dengan cousin2..Monkey Icons

sungguh sedey aty nie but nak wat macam mana sudah suratan aku begini..
aku harap dapat tabah kan aty untuk lalui semua ini..
sekarang baru la aku dapat merasai bagaimana orang yang berpuasa without family..Onion Emoticon
teramat la sulit ..
tambahan pula aku nie jenis kuat makan..
tapi sejak aku sampai sini aku kena pandai2 berjimat untuk diri sendiri..
tapi kekadang aku xley nak control nafsu makan aku nie..MSN Onion Emoticons
huhu

tutup dulu topix nak sedey2 nie..
sekarang on topix fast for the first time in a foreign..
hari pertama aku berpuasa..
agak susah untuk aku bangun sahur..
makanan plak perghh !!! memang xmengenyang kan perut aku yg macam tong sampah nie.. hehe
aku makan sikit jer..memang xberselera la makanan aku 2..huhu

pagi 2 byla nak g kelas tenaga banyak jer...mau xbanyak still fresh..
but byla dah sampai tengah ary start la diam,..
coz dah terasa kepenatan nye..tambah2 plak tyme nak balik kamsis..
dah la kamsis jauh sebatu xmacam jarak antara sekola n rumah aku..
tapi first posa 2 kelas abis pukul 4..MSN Onion Icons
aku n kawan2 kelas berpakat untuk ke bazar ramadhan ..
aku teringin gak nak tgk bazar org sini de jual ape n harga nye macam mane..
so lepas kelas jer kami terus amik van kunyit..
pix dalam van kunyit
ramai gak la yg p dalam 11 org.. boley d katakan sume la budak girl klas aku yg p..
sampai2 jer gerai makanan baru jer bukak..
tgk betapa awal nye kami p.. hahahaOnion Icons
2 menanda kan kami nie xsabar nak berbuka..heheOnion Icons
agak banyak gak duit aku melabur tyme 2..
tapi de gak yg lagi banyak melabur..
dorang beli makanan ape ntah sampai menjangkau RM20..
aku takat RM11 ja.. hahaha
tapi serious klo ikutkan nafsu aku yg xberapa nak stabil nie
memang sume makanan aku nak beli tyme 2..
but tahan kan jer..huhu

nie pix kami lepas beli makanan n balik poli kembali..
ramai x???
but cannot fight with my genk GK lagi..hehe
g bazar dengan diorang xsehebat g bazar dengan GK ku..
GK wait me 25th, we will break the fast together..
our memory tyme fast never forget...
miss u all...Onion Icon


No comments:

Post a Comment