HASNAN HASSAN.. CHE HASNA HASSAN.. NUR HAZWANI HASNAN.. NUR HAZIRAH HASNAN.. MUHAMMAD HAFIZUDDIN HASNAN.. MUHAMMAD HAFIZZULLAH.. WE ARE HAPPY FAMILY

Wednesday 29 February 2012

be careful ^_^


promoter???? 
hurm !! kat sini aku nak cite kat korang yang aku dah trauma dgn pekerjaan promoter..
bukan dengan pekerjaan jer.. tapi dengan orang yang jadi promoter 2 same..
aku bukan nk ngutuk or ngate pekerjaan 2 teruk..
kerja 2 bagus coz cari rezeki yang halal

korang nak tau sebab aku jadi macam nie ??
ha..nie kisah pasal semalam..
tyme abis kelas semalam..
aku dengan kawan aku nak g atm amik duit..
(mmg la g atm amik duit kn???xkn nk repair moto plak ..hehe)
tyme on the way nak g atm 2 kitorg kene lalu dekat kantin..
jalan la dengan feel nye..hehe
tyme jalan 2 aku de nampak sorang kawan aku tengah sembang dengan sorang kakak promoter..
aku tanya la kenape.. dye xjwb...
pas2 tibe2 de 2orang promoter panggil aku dengan kawan..
first 2 dye ckp nk survey jer..
kitorg pun xsyak ape2 la..
so kitorg pun duduk la dengan dorg..
kawan aku kene dengan abg..aku plak kne dengan kakak..

dorang nak "survey" pasal produk dorang jename LINGUAPHONE..
korang pernah dgr x psl jename nie??
ok x produk nie??
korang nak tau...tyme kitorg dok dengan dorang 2..
kitorg mcm kene pukau jer..
hanya mampu senyum n angguk jer ape yang dorang cakap..
dorang cakap tanpa henti...
then aku nampak kawan aku de isi borang nye..
pastu akak 2 pun bg kat aku same n suruh aku isi..
aku nie dengan blurr nye g la isi..
harga bende 2 RM299... aku hanya tau harge yang 2 jer..
harge sebenar xtau lagi tau isi borang 2..
lepas isi bru dye bg tau.,.
gyle ape harge sbnr RM2+++ something..

gyle ape!!!! duit aku pun xde...
then dye cakap xpe gune duit kawan dulu..
yang kawan aku nie mcm was-was jer..
kitorg same pandang satu same laen..
then dorang suruh kitorg g atm..
tyme kitorg g atm 2 aku col la ayah aku..
ayah aku cakap xyah beli.. aku pun gelabah r coz dh isi borang kot..
pas2 kawan aku amik duit kat dye jer coz aku cakap nak cancel..
byle kitorg balik ke kantin .. aku cakap la kat akak 2 yang aku nak cancel..
pas2 datang sorang abg cakap kate xley cancel dh coz borang dah isi n barang 2 pun dah ade..
aku pun cakap la kat dye yang ayah aku xbg..
then aku suruh dye cakap dengan ayah aku..
dye cakap kejap jer..pas2 dye pujuk2 aku..aku pun dengan bengong nye g stuju jugak..
pas2 abang 2 suruh aku balik bilik coz ic aku de kat bilik..

tyme aku on the way balik bilik 2..
kawan aku panggil n tanya aku nape beli..
aku pun jawab la yang aku nie mcm kne pukau..
then dorang ajk aku g jmpe org HEP..
coz pihak atasan jer yang ley bantu sekarang nie..
pastu pihak HEP cakap call EN. Salmizi pegawai disiplin..
kitorg pun call n jmpe dye..
aku cite sumenye kat dye then dye ajk g jmpe promoter 2..
mak aii.. !! tyme 2 hanya Allah jer tau ape yang de dalam fikiran n hati aku..
byle dah sampai kat dorang aku nyorok kt tempat basuh tangan..
coz takut kot.. pastu Encik panggil aku..sampai marah kot..naek malu aku..
promoter n kawan aku 2 tengok jer..

then Encik cakap kat dorang yang aku nak cancel coz ayah aku xbg..
terus dorang bagi cancel...
senang gyle vavi la ..tyme aku mnx cancel dorang xbg..
kirenye yang aku sempat la cancel kat situ..

yang bengang nye.. sebelum aku isi borang 2..
xde plak orang nk gtau yang bende 2 tipu..
lepas aku isi baru dorg msj gtau...
pergh !!! agk berangin gak r..huhu
yang lagi pelik nye..aku n kawan nie xpenah tau pun pasal produk nie..
sedangkan sem lepas ramai dah kene..n de d kalangan kawan aku pun dh kene..
tapi xde sape pun gtau kt kitorg.. =="

memang de hikmah la aku tinggal ic kt bilik..
kire aku de mase utk cancel bende 2..
just kawan aku jer dh terbeli ..
so sekarang dye plak nak cancel but xley..
hurm !!
semalam mmg hari yang sangat memenatkan ..
dah la abis kelas pukul 1.. 
pas2 kne tahan plak dengan dorang yg bengong 2..
sampai pukul 4..balik 2 bru dapat makan..
kecian kan kat kitorg..


p/s: lepas nie jangan terlalu percaya dengan kata-kata promoter...cara yang lebeyh baek ialah elak dr bertembung dengan promoter..dorang 2 memang pandai berkata2 n sumenye manis..
JANGAN SESEKALI BELI PRODUK YANG TAK PERNAH DENGAR.. 

No comments:

Post a Comment