HASNAN HASSAN.. CHE HASNA HASSAN.. NUR HAZWANI HASNAN.. NUR HAZIRAH HASNAN.. MUHAMMAD HAFIZUDDIN HASNAN.. MUHAMMAD HAFIZZULLAH.. WE ARE HAPPY FAMILY

Monday 17 December 2012

first day !


Hari Isnin bersamaan 17 Disember 2012

hari ini hari pertama aku sebagai pelajar praktikal 
aku daftar di IPG KSAH atau nama panjangnye
Institut Pendidikan Guru Kampus Sultan Abdul Halim, Kedah
aku bertolak dari umah pukul 7.30 awal tak? sedangkan daftar pkl 8.30..
hihi

kalo korang nak tau ! sebenarnye IPG nie dulunye MPSAH n aku penah tadika dekat sini..
nasib la ramai kawan ayah aku yang aku kenal.. so gabra nye sikit je la..hihi
sampai je kat tempat nie terus aku g kat bahagian pentadbiran untuk berjumpa dengan encik yang uruskan aku hari tu..
tapi yang sedeyh nye aku tadapat jumpe dia sebabnye dia g meeting kat luar pulak..huhu
so kena la jumpa dengan timbalan pengarah..
nasib la dia 2 kawan ayah aku..
lepas tu dia suruh aku naik kat unit ICT n berjumpa dengan puan kat atas..
puan 2 ayah aku ta kenal sangat sebab dia baru je lagi..
lepas bagi surat kat puan 2 tetiba dia buat muka macam terkejut..
aku pun pelik.. upanya dia ta tau pun pasal pendaftaran hari nie..
wah ! dah kecut perut aku nie.. kang ta pasal2 aku kena change place plak..

nasib la tyme aku daftar 2 dah ade budak praktikal.. bukan budak sangat la.. but kakak
sebabnye dorang tua daripada aku..
hihi
name dorang kak ayu, kak keon, n kak miza
best dengan dorang sebab suke gelak ..
n kak keon plak suke bercerita..
so ta de la boring sangat.. first masuk n perkenalkan diri aku tolong2 dorang ngemas bilik..
then ikut kak keon ke bilik pelupusan n unit kewangan..
kak keon ckp saje nak bawak aku g jenjalan..haha
lepas 2 dah ta tau nak buat apa.. so aku usya je la kak keon 2 tengok youtube..
lepas 2 dorang bukak tv plak..
aku ape lagi , dah orang bukak aku tengok je la.. 

tapi buat masa sekarang kerja ta banyak lagi minggu depan kot baru busy sebab dorang nak kena buat pemasangan ape ntah.. so tunggu next story..hihi
report aku ta start buat lagi sebab ta reti..hihi
insyaallah aku akan buat secepat yang mungkin ..

k la setakat nie dulu la story aku pasal first day LI aku ! =)

No comments:

Post a Comment